Stretching Gerdirme Hareketleri Video Anlatımı

Merhaba ben Murat Akpınar. Masaj uzmanıyım. Sizlere sağlığınızı korumak açısından çok faydalı olacak stretching yani gerdirme hareketlerini göstermek istedim. Herkesin yapabileceği ve kolayca öğrenebileceği kadar basit hareketler olduğunu göreceksiniz.

Stretching, faydasını yaşayarak gördüğüm bir uygulama olduğu için genellikle masaj yaptığım müşterilerime de öneriyor ve öğretmeye çalışıyorum.

Ben gençken vücudumu ısındırmadan barfiks yapmaya çalışırken yaşadığım spor sakatlanması nedeniyle kasık bölgemde oluşan şiddetli ağrıyla yaklaşık 8 - 9 sene yaşamak zorunda kaldım. Gittiğim doktorlar hiçbir anlam veremiyor ve çare olamıyordu. Bacaklarımı kapatamadım için 9 sene yürümekte oturmakta zorlandım, yan yatamadım, ağrı 24 saat hiç dinmediği için uyumakta zorlanıyordum ve uyku anında vücut yan yatışa geçince ağrı şiddeti arttığı için sık sık uyanmak zorunda kalıyordum. Kısacası işkence gibi bir hayat tarzım vardı.

Askere gittiğimde yaptığımız ağır spor ve eğitim ağrılarımı daha da arttırdı. Bacaklarımı kapatamıyordum ve sürekli rahat hazrol hareketleri yaptıkça aklım çıkıyordu acıdan. Daha fazla dayanamayıp askerde doktora gittiğimde eğitimden kaçıyor sanıp ilgilenmediler ve kas gevşetici iğne ve çarşı iznimin iptali ile cezalandırdılar. Usta birliğine gittiğimde aylarca bu sorun devam etti. Bu sırada taburumuza bir asteğmen katıldı. Sabah sporlarını bu asteğmen yaptırıyordu. Komutanımız spordan önce ve sonra size göstereceğim stretching hareketlerini yaptırıyordu bu açıdan ilk kez karşılaştığım farklı bir tarzı vardı. Birkaç hafta sonra benim ağrım aniden ortadan kayboldu.

Her ne kadar sevindirici olsa da 8-9 sene size işkence yapan bir ağrı aniden ortadan kaybolunca insan bir tuhaf oluyor. Sebebini sorguladım ve hayatımdaki tek farklılığın bu yeni komuntanımızın spor öncesi ve sonrası yaptırdığı stretching hareketleri olduğunu farkettim. Komutanımıza spor öncesi ve sonrası yaptırdığı bu hareketlerin ne olduğunu sorunca bana “ Stretching, spor öncesi yapılırsa hamlamayı, sakatlanmayı ve yorgunluğu önler ; Spor sonrası yapılırsa yorgunluğu alır ve spor sırasında kasların ürettiği laktik asit ve toksin atılmasına yardımcı olur” dedi.

Bu noktada sizi uyarmak isterim, fıtık vb. bir rahatsızlığınız varsa göstereceğim teknikleri kullanmanız size zarar verebilir mutlaka doktorunuzun verdiği egzersizleri yapın. Her gördüğünüz egzersizi uygulamayın. Benim göstereceğim egzersizler sağlıklı insanlar için sağlığını korumaya yönelik hareketler. Bir diğer dikkat edilmesi gereken husus da, aşırı stretching kas erimesine neden olabilir. İyi hissettiriyor diye her saat başı yapmayın.

Benim kişisel önerim her gün akşam yatmadan önce ve sabah kalkınca yapılması. Akşam uyumadan önce yapılırsa günün yorgunluğunu ve stresini azaltacağı için uykunuz daha kaliteli olur. Ayrıca uyurken dolaşım yavaşladığı için ve kontrolsüz uyuduğunuz için özellikle boyun tutulmasını önlemek açısından stretching yaptıktan sonra uyumak çok değerli bir koruyucudur. Sabah kalkıp yapmanız da güne hazırlık açısından önemli. Eğer gerginken sabah evden çıktığınızda ister istemez aniden geriden gelen bir sese bakmak için boynumuzu ani hareketle döndürürüz eğer gerginse kaslar fıtık vb. oluşabilir. Bir de ağır bir egzersiz ve spor yapmanız gerekirse spor öncesi ve sonrası yapılabilir. Ya da ağır bir yük kaldırmak zorunda kaldığınızda beş dakika ayırıp stretching yaparak sakatlanma riskinizi azaltabilirsiniz.



 Video 1: Streching nedir, faydaları, yapılış mantığı



Video 2 : Boyun bölgesinin gerdirilmesi, kendi kenimize boyun bölgesi masajı nasıl yapılır?



Video 3: Omuz bölgesinin gerdirilmesi ve scapula bölgesinin masajı


Video 4: El Bilek bölgesi, kendi kendimize kol ve el masajı

Video 5: Bel , Kalça, Bacak, Ayak eklemleri gerdirlimesi