Ailelere Shiatsu masajı eğitimi evinizde özel ders hizmeti


Ailelere parmaklarınızı çok yormadan dirsek ucuyla ve ayakla çiğneyerek kolayca yapabileceğiniz Shiatsu masajı  eğitimi. 

Shiatsu japoncada parmak baskısı demektir. Elbise üzerinden yani soyunmadan,  halı üzerine atacağınız bir yorgan veya battaniye üzerinde yapıldığından masaj masası gerekmeden ve yağ kullanmak gibi ekstra masraf ve hazırlığa gerek olmadan  kolayca yapılabilen vücut direncini arttıran, yorgunluğu ve gerginliği yaratan  toksinlerin atılmasına yardımcı olan çok zor olmayan tekniklerdir.

Kursa gitmeye vakti olmayıp aile bireylerine shiatsu masajı yapmak veya yaptırmak amacıyla eğitim almak  isteyenler, müsait olduğunuz gün ve saatlerde  benden evinizin rahatında özel ders alabilirler.

Profesyonel masörlerin uyguladıkları gibi karmaşık shiatsu tekniklerini öğrenmenize gerek yoktur.  Eğer düzenli aralıklarla yapılırsa basit bir kaç teknikle sonuç alınabilir. Sadece sırtta kulunç bölgesine nasıl yapılacağı öğrenerek  bile beş on dakikalık masaj ile  aile bireylerine olağan üstü faydanız olacaktır. Parmakla yapmak zorunda değilsiniz genelde insanlar bileğim zorlanıyor parmağım ağrıyor diye masaj yapmak istemez,  dirsek ucunuzu veya ayağınızla çiğneyerek vucüt ağırlığınızı kullanıp yorulmadan uygulayabilirsiniz.

Videolardan bakarak taklit ederek de uygulayabilirsiniz. Fakat bir uzmandan öğrenip masaj yaptığınız kişiyi sakatlamamak için dikkatli olmanızda yarar var.

Eğer çocuklarınıza shiatsu uygularsanız gelecekte duruş bozukluğu vb. nedenlerle olabilecek omurgalarında kamburluk vb. eğilmeleri de önlemiş olursunuz. Benden olmasa da kursa giderek özellikle shiatsu masajı öğrenmenizi öneririm

Dilerseniz yağ ile yapılan fakat yine elleri yormadan dirsekle yapılan klasik masaj tekniği de öğretebilirim.

İnsan yaşlandıkça dolaşım sorunları arttığı için ve masaj dolaşım sistemine yardım ettiği için masaja daha fazla ihtiyaç duyar. Fakat masaj hizmeti oldukça pahalı olduğundan dolayı genelde insanlar ulaşamıyorlar. Ekonomik durum el vermiyorsa insanlar masaj öğrenip aile bireyleri birbirine uygulamalıdır. Terapist boyutunda Masaj yapmak veya öğrenmek normalde karmaşık ve zordur fakat aile bireylerinin birbirine yapabileceği basit ve kolay öğrenilebilir teknikler mevcuttur.

İnsanlar pahalı olması vb. nedenlerle masaj yaptıramıyor, ihtiyaçları olduğunu bilseler de el ve bilek açısından masaj yapmak yorucu hatta bileklere acı verici olduğundan insanlar birbirine masaj yapmıyorlar. Ben buna bir çözüm ürettim. Ailelere ellerini yormadan birbirine yapabilecekleri dirsekle tıbbi sırt masaj tekniği eğitimi veriyorum.

Beni özel ders projesine iten ana unsur, sırtımın normal insanlardan fazla toksin birikim üretmesi ve arkadaşlarıma yiğenlerime filan yalvarmama ve teknik gösterip öğretmeme rağmen bana bir kereden fazla masaj yapmak istemeyişlerini görünce; elle ve parmak baskısıyla masaj yapmanın masör olmayanlarca oldukça zor olduğunu ve elleri normal insandan daha fazla pense gibi çok güçlü olan bir arkadaşımın bile parmaklarının bileklerinin acıdığını fark ettim. Ben de onlara el ve parmak kullanmadan dirsekle fibroz ezmeyi gösterdim. Doğal olarak bu çaba neticesinde masajla hiç alakası olmayan birinin bile fazla zorlanmadan kısa sürede ve kolayca öğrenebileceği bir mantık ortaya çıktı. Bu kolay tekniği insanlarla paylaşma adına özel ders vermeyi düşündüm.

Kısacası öğreteceğim teknikte eller ve bilekler yağ sürme veya elbise üzerinden shiatsu yapılacaksa baskı öncesi kası sıvazlayarak ısıtma  haricinde yorulmuyor. Bu tekniğin ailelerin çok kolayca öğrenip erinmeden birbirine veya çocuklarına yaşlılarına vb. uygulayacaklarını düşünüyorum. Özellikle anneler öğrenip çocuklarına uygularsa çocuklarda omurga eğilmesi dik duruş  bozukluğu gibi sorunların oluşması önlenebilir..

Eğitim fiyatı : 1 ders günü 1.500  TL (3-4 saatlik ders)

Özel ders profesyonel masör yetiştirmeye yönelik bir kurs değildir, Profesyonel meslek olarak düşünen arkadaşlara kursa gitmelerini öneririm.